W środę 2 lutego o godzinie 18.00 w Teatrze Muzycznym odbyła się Gala Gdyńskiego Sportu. Oprócz przedstawicieli klubów, firm wspierających ich działalność w uroczystości wzięli także udział przedstawiciele władz miasta z Prezydentem Gdyni Wojciechem Szczurkiem na czele. Wśród wyróżnionych firm zalazła się także Amica, strategiczny sponsor SKS Bałtyk Gdynia.
Otwierając uroczystość Prezydent Gdyni podziękował wszystkim, zawodnikom, którzy osiągali wspaniałe sukcesy sportowe i wszystkim tym którzy przyczyniali się do tego, że osiągnięcie tych sukcesów było możliwe. – Chcielibyśmy dzisiaj podziękować wszystkim tym, którzy sprawili, że w ciągu minionego roku przeżywaliśmy fantastyczne, niezwykłe, wzruszające chwile. Wierzymy, że sukcesy Trójmiejskich sportowców będą kojarzyły się z tym co nowoczesne, prężne, z tym co będzie przykuwało uwagę nie tylko w Polsce, ale także w Europie i na świecie.
Nagrodą w kategorii Partner Gdyńskiego Sportu została wyróżniona Amica, która w minionym roku została strategicznym sponsorem SKS Bałtyk Gdynia. Wyróżnienie z rąk Prezydenta Miasta odebrał Wojciech Antkowiak, Wiceprezes Amiki ds. Handlu i Marketingu. W swoich wystąpieniach już wielokrotnie podkreślał, że znaczenie działań sponsoringowych wzrasta zwłaszcza w czasie, gdy konkurencja na rynku staje się ostrzejsza i wymaga od podejmowania wielu niestandardowych działań. To dlatego warto w nowoczesnych kampaniach łączyć różne kanały komunikacji, wykorzystujące potencjał tkwiący także w dyscyplinach sportowych.
Przyznanie nagrody Amice pokazuje, że jej działalność jest nie tylko zauważana, ale także przede wszystkim ceniona przez władze samorządowe miasta. Okazuje się, że różnorodne formy aktywności sponsorskiej podejmowane w minionym roku od promocji w czasie meczów, poprzez obecność na stadionie na realizacji wspólnych z klubem akcji promocyjnych kończąc, przynoszą wymierne efekty. To pokazuje tylko potencjał, który mamy do dyspozycji. Jeżeli już teraz na Wybrzeżu Amica nie tylko silniej kojarzy się z piłka nożną, ale także z niezawodnymi i nowoczesnymi urządzeniami gospodarstwa domowego, to z pewnością jest to także zasługa efektywnej aktywności sponsoringowej.
Wzbogacanie tradycyjnych działań marketingowych sponsoringiem, product placementem oraz innego rodzaju działaniami typu ambient staje się warunkiem efektywnej obecności na rynku. Amica należy do liderów w tym względzie. Dlatego rozwijając swoje działania sponsoringowe korzysta z bogatego zasobu doświadczeń zebranych w minionych latach.