Wiadomości branżowe

Ekipa politechniki walczy o złoto w Holandii

Dwa zwycięstwa etapowe w Holandii zaliczył już zespół EnergaSolar z Politechniki Gdańskiej biorący udział w międzynarodowych regatach łodzi zasilanych energią słoneczną Frisian Solar Challenge. Po pokonaniu pierwszych stu kilometrów przewaga nad kolejnym w stawce rywali powiększyła się już do blisko 40 minut.– Ten niewątpliwy sukces wynika z kilku czynników – pisze z Holandii dr inż. Wojciech Litwin, opiekun Koła Studentów Techniki Okrętowej Korab. – Nowa łódź zaprojektowana i zbudowana przez studentów z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej spisuje się doskonale.Za sterem zasiadł jeden z najbardziej doświadczonych "skiperów" w ekipie, Wojciech Leśniewski, były student Wydziału OiO, członek koła Korab, a obecnie asystent na wydziale. Wojciech jest sternikiem łodzi solarnych od 2006 roku, czyli od czasu, kiedy to po raz pierwszy Polscy studenci wzięli udział w tego typu regatach.Nie bez znaczenia jest również zwyczajne szczęście, tak potrzebne przy rywalizacji sportowej. Do tej pory obyło się bez nieprzewidywalnych wypadków, jak na przykład zderzenia z podwodnymi przeszkodami.Dzisiaj ekipy odpoczywają i

Dwa zwycięstwa etapowe w Holandii zaliczył już zespół EnergaSolar z Politechniki Gdańskiej biorący udział w międzynarodowych regatach łodzi zasilanych energią słoneczną Frisian Solar Challenge. Po pokonaniu pierwszych stu kilometrów przewaga nad kolejnym w stawce rywali powiększyła się już do blisko 40 minut.

– Ten niewątpliwy sukces wynika z kilku czynników – pisze z Holandii dr inż. Wojciech Litwin, opiekun Koła Studentów Techniki Okrętowej Korab. – Nowa łódź zaprojektowana i zbudowana przez studentów z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej spisuje się doskonale.

Za sterem zasiadł jeden z najbardziej doświadczonych „skiperów” w ekipie, Wojciech Leśniewski, były student Wydziału OiO, członek koła Korab, a obecnie asystent na wydziale. Wojciech jest sternikiem łodzi solarnych od 2006 roku, czyli od czasu, kiedy to po raz pierwszy Polscy studenci wzięli udział w tego typu regatach.

Nie bez znaczenia jest również zwyczajne szczęście, tak potrzebne przy rywalizacji sportowej. Do tej pory obyło się bez nieprzewidywalnych wypadków, jak na przykład zderzenia z podwodnymi przeszkodami.

Dzisiaj ekipy odpoczywają i ładują baterie. W czwartek regaty przejdą w kluczową fazę. Zawody zakończą się w sobotę. – Mamy nadzieję, że przetrwamy szczęśliwie kolejne etapy i przywieziemy z Holandii pierwsze miejsce.

Nasi zawodnicy są wyjątkowo zdeterminowani, by walczyć nawet o złoto, bo przez ostatnie lata nie mieli szczęścia w Holandii. W ubiegłym roku dwie nasze łodzie przez cały czas trwania zawodów były najlepsze, a nie do dopłynęły do mety, bo zaliczyły awarię.

– Mamy w sobie pewnego rodzaju frustrację i sportową złość, bo zawsze się solidnie przygotowujemy, kilka razy byliśmy blisko zwycięstwa, a na koniec wynikała jakaś niespodzianka – opowiadał przed wyjazdem dr inż. Wojciech Litwin.
Tym razem postanowili się mocno zabezpieczyć. Wzięli ze sobą wszystkie możliwe części zamienne tak, aby żaden psikus losu nie był ich w stanie zaskoczyć.

A to już wiesz?  Prof. Wacław Zalewski i kształtowanie konstrukcji

Przypomnijmy, że dla ekipy z Politechniki Gdańskiej dobry wynik podczas trwających właśnie zawodów ma także znaczenie prestiżowe. Dokładnie za rok organizują imprezę o randze międzynarodowej pod nazwą HANSEATIC SOLAR BOATS RACE 2011.

Bieżące informacje z regat w Holandii dostępne pod adresem http://www.frisiansolarchallenge.nl/en.

Harmonogram imprezy
4 lipca 2010: Leeuwarden
5 lipca 2010: Leeuwarden – Sloten
6 lipca 2010: Sloten – Bolsward
7 lipca 2010: dzień odpoczynku w Bolsward
8 lipca 2010: Bolsward – Franeker
9 lipca 2010: Franeker – Dokkum
10 lipca 2010: Dokkum – Leeuwarden

 

 

Źródło Politechnika Gdańska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy