Firmy nie zabezpieczają danych. Czy są gotowe na ryzyko ich utraty?
Warszawa, 23 maja 2019 – Jedynie 39% firm uważa się za przygotowane na scenariusz naruszenia lub utraty informacji, a 75% nie dysponuje kompleksowym procesem tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania danych . Może to sporo kosztować – każdy zagubiony lub skradziony dokument z poufnymi i wrażliwymi informacjami to nawet 148 dolarów straty .
Bez informacji niemożliwa jest praca praktycznie wszystkich przedsiębiorstw. Wśród czterech najczęściej wymienianych powodów zakłóceń działalności aż trzy dotyczą danych: cyberataki, które uniemożliwiły dostęp do informacji (28%), utrata danych (28%) oraz brak możliwości ich odzyskania (27%). W ciągu ostatniego roku doświadczyło tego nawet 76% firm .
Wiele powodów, wiele kosztów
Ponad połowie przedsiębiorstw przywracanie danych zajmuje ponad tydzień , co nawet w małej firmie dezorganizuje pracę. Utrata informacji skutkuje nie tylko dodatkowymi kosztami, ale też obniżeniem produktywności pracowników, redukcją dochodów, a nawet karami finansowymi za nieprzestrzeganie przepisów. Do tego dochodzą straty wizerunkowe, spadek zaufania i lojalności klientów, a nawet utrata nowych możliwości biznesowych. Informacje giną z wielu powodów – awarii sprzętu i oprogramowania, błędów i pomyłek pracowników, braku zasilania, czynników naturalnych, takich jak pożar, burza czy zalanie, kradzieży sprzętu, ataków cyberprzestępców.
Reguła 3-2-1, czyli skuteczna ochrona
W ubiegłym roku firmy zarządzały już średnio 9,7 PB danych – wartość ta wzrosła o 569% w dwa lata . Aby zapewnić informacjom realne bezpieczeństwo, przedsiębiorstwo powinno posiadać co najmniej trzy egzemplarze danych, przechowywać je na dwóch różnych nośnikach oraz mieć jedną kopię zapasową na zewnątrz firmy. Tę regułę spełniają usługi backupu danych, które umożliwiają tworzenie kopii w czasie rzeczywistym. Dane są duplikowane i szyfrowane na urządzeniu lokalnym oraz w chmurze, w centrum danych dostawcy. Umożliwia to szybkie przywracanie właściwych plików, folderów, maili, kontaktów, załączników lub nawet całych kont, również w przypadku ich zablokowania czy usunięcia.
– Nie wszystko da się przewidzieć, można jednak minimalizować skutki utraty ważnych informacji. Zarządzane usługi backupu danych umożliwiają nadzór nad wszystkimi miejscami przechowywania danych i kontrolę nad kopiami przez całą dobę, a także przywracanie gotowości do pracy bez konieczności wcześniejszej naprawy usterki. Usługi te są także dostępne w ramach szerszych pakietów oprogramowania i sprzętu IT, które zapewniają m.in. pomoc techniczną konsultantów. Nasze doświadczenia z podobnych wdrożeń wskazują, że takie rozwiązania są korzystne zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, gdyż eliminują konieczność inwestycji w serwery czy oprogramowanie – wskazuje Mateusz Macierzyński, menedżer ds. systemów ITS w firmie Konica Minolta.
Kontakt dla mediów:
Natalia Cygan
public relations specialist
Informacje o firmie
Konica Minolta dostarcza kompleksowe usługi IT, oferując szeroki wachlarz rozwiązań optymalizujących procesy biznesowe w średnich i dużych przedsiębiorstwach. Firma posiada w swoim portfolio rozwiązania w zakresie infrastruktury IT i bezpieczeństwa. Jest również liderem na rynku druku produkcyjnego i przemysłowego oraz czołowym dostawcą biurowych urządzeń wielofunkcyjnych. Konica Minolta specjalizuje się w doradztwie biznesowym i nowoczesnych technologiach, dostarczając szereg wiodących na świecie systemów i metod druku. Regularnie inwestuje w badania i rozwój, wyznaczając przy tym wysokie standardy na rynku. Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o. wchodzi w skład grupy Konica Minolta, Inc. z siedzibą w Japonii. Dysponuje najbardziej rozbudowaną strukturą obsługi serwisowej i sprzedażowej w Polsce, obsługując klientów w 15 oddziałach w całej Polsce.
Więcej informacji o firmie i produktach znajduje się na stronie internetowej Konica Minolta:
www.konicaminolta.pl