Kuchnia

Jakość i przybliżanie odległych smaków kluczem do sukcesu

Jakość i przybliżanie odległych smaków kluczem do sukcesu
Tygodnie tematyczne wizytówką Lidla Pierwszy tydzień tematyczny Lidla z kuchniami świata w roli głównej pojawił się w składach w Polsce w styczniu 2007 roku i

Tygodnie tematyczne wizytówką Lidla

Pierwszy tydzień tematyczny Lidla z kuchniami świata w roli głównej pojawił się
w składach w Polsce w styczniu 2007 roku i był toż Tydzień meksykański. Od tamtej pory Lidl przeprowadził już około 300 różnych akcji tematycznych, a do celu tego roku zaskoczy klientów kolejnymi.Polacy uwielbiają oferty produktówz odległych kuchni, a Lidl notuje wzrost sprzedaży i wzmożoną ilość klientów w sklepach.

Pierwsze tygodnie tematyczne

W styczniu 2007 r., po pięciu latach obecności Lidla w Polsce, na podstawie obserwacji tendencji na rynkach europejskich oraz zwyczajów zakupowych Polaków, sieć postanowiła wprowadzić do oferty swoich sklepów Tydzień meksykański.Już to w celach były kolejne kulinarne tygodnie tematyczne. W 2007 r. było ich w sumie sześć, poza meksykańskim także azjatycki, włoski, hiszpański, amerykański i grecki. Wraz z ofertą meksykańską wydano broszurę z przepisami na dania meksykańskie a tym jednym sieć rozpoczęła walkę o podniebienia Polaków, które nadal konsekwentnie zdobywa. Zainaugurowana w 2012 r. kampania ?Pascal kontra Okrasa?, wydanie książki kulinarnej o tym jednym tytule, projekt Kuchnia Lidla to działania otwierające Polakom drzwi
do dobrej i różnorodnej kuchni. Dziś akcje tematyczne przyciągają do sklepów zarówno stałych klientów, jak itych, którzy odwiedzają sklepy specjalnie po to, by zakupić produkty prosto z Włoch czy Francji.

Jakość i przybliżanie odległych smaków kluczem do sukcesu
Akcje tematyczne to nasza wizytówka. Jako pierwsi w branży zainicjowaliśmy takie rozwiązanie ? przyznaje Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polskai dodaje: Produkty sprzedawane w ramach tygodni tematycznych to typowe dla danego kraju czy regionu przysmaki. Długoletni sukces akcji tematycznych w Lidlu definiują przede wszystkim następujące trzy parametry: wysoka jakość produktów, atrakcyjna cena i różnorodność.
Ale naszym klientom proponujemy coś więcej niż tylko produkty. Wartością dodaną są przepisy Pascala i Okrasy, które odczarowują to, co czasami wydaje się być ciężkie i egzotyczne.

Lidl odnotowuje stały wzrost sprzedaży produktów akcyjnych i planuje kontynuować tygodnie tematyczne. Klienci przyjmują je z cały czas rosnącą aprobatą. W ciągu 5 lat popularność akcji tematycznych w Lidlu wzrosła kilkukrotnie. To spowodowało, że tegoroczna Vitasia jest dwa razy większa i bardziej różnorodna niż ta z ubiegłego roku.

Klient decyduje
Od 2007 roku, czyli od wprowadzenia konceptu tygodni tematycznych, Lidl przeprowadził
ok. 300 akcji kulinarnych, a do końca 2014 r. zaskoczy swoich klientów kolejnymi. W samym 2013 roku klienci mogli zajmować się nowymi tygodniami tematycznymi w zasadzie w każdym tygodniu roku. W oparciu o tygodnie tematyczne sieć kształtuje także swój stały asortyment. Uważnie słuchamy naszych Klientów, czego dowodem jest wprowadzanie do stałej oferty najpopularniejszych produktów z danych tygodni tematycznych, jak na przykładser Cremeux de Normandie z oferty francuskiej czy te świeże Pesto i makaron tagliatelle z Tygodnia włoskiego- mówi Patrycja Kamińska.Tym samym, śmiało można powiedzieć, że Klienci Lidla mają pomysł na to, co pojawia się na półkach sklepów.

Tygodnie Polskie i wielka Azja
Podczas gdy klienci sieci w Polsce mogą komunikować się z kuchniami innych krajów, Lidl oferuje produkty od polskich dostawców ze swojego asortymentu w sklepach sieci za granicą. Tylko w ubiegłym roku eksport produktów oryginalnych marek Lidl na lokalny rynki wyniósł 1,5 mld zł i był o 20 % większy niż rok wcześniej. Produkty polskiego pochodzenia trafiają dzięki sieci Lidl na stoły Węgrów, Czechów, Słowaków i Rumunów, ale też Francuzów, Greków czy Skandynawów. Ponadto w Wielkiej Brytanii i Irlandii organizowane są Tygodnie kuchni polskiej. W pełni w latach 2012-2013 w sklepach Lidl w tych krajach zrealizowano aż 9 takich akcji, aw bieżącym roku odbyły się tam już 3 takie tygodnie. W Polsce do jednej z najpopularniejszych ofert należy azjatycka. Ta, która pojawiła się w Lidlu2 czerwca tego roku,jest największą z dotychczas oferowanych. Jest toż przykład na to, że Polacy są coraz bardziej otwarci na kuchnie odległych kultur, a Lidl skutecznie edukuje w tej sferze.

Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w jakiej skład wchodzą niezależne spółki prowadzące samodzielną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej firmy powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje ponad 9000 sklepów tej marki, i w Polsce ponad 500.