Data publikacji: 2015-04-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Już po raz czwarty pracodawcy skrócą czas pracy o dwie godziny
Kategoria: Problemy społeczne, BIZNES
„Więcej wartościowego czasu dla rodziny!” – apeluje do przedsiębiorców Fundacja Humanites i rusza z 4. edycją akcji „Dwie godziny dla rodziny” w ramach Międzynarodowego Dnia Rodziny. Tegoroczna edycja akcji odbywa się pod hasłem „Wspomnienia łączą pokolenia”.
Warszawa, 21.04.2015 r.
Informacja prasowa
Już po raz czwarty pracodawcy skrócą czas pracy o dwie godziny
„Więcej wartościowego czasu dla rodziny!” – apeluje do przedsiębiorców Fundacja Humanites i rusza z 4. edycją akcji „Dwie godziny dla rodziny” w ramach Międzynarodowego Dnia Rodziny. W tym dniu wielu pracodawców spośród tych, którzy wezmą udział w akcji, skróci czas pracy o symboliczne 2 godziny, by zainspirować swoich pracowników do spędzania więcej czasu z bliskimi. Tegoroczna edycja akcji odbywa się pod hasłem „Wspomnienia łączą pokolenia”. Organizatorem i inicjatorem przedsięwzięcia jest Fundacja Humanites.
Głównym celem akcji „Dwie godziny dla Rodziny” jest pogłębianie więzi międzypokoleniowych
i budowanie tożsamości młodego pokolenia oraz relacji rodzinnych poprzez rozbudzanie ciekawości siebie i wartościową rozmowę z bliskimi. Zaangażowane w akcję firmy i instytucje
15 maja inspirują swoich pracowników do dbania o relacje w życiu prywatnym, skracając (w miarę możliwości operacyjnych) dzień pracy o symboliczne 2 godziny, aby pracownicy mogli je spędzić ze swoimi najbliższymi: szczerze rozmawiając, bawiąc się – po prostu będąc razem.
W tym roku zapraszamy do rozmów o wspomnieniach. Zachęcamy do poznania korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. Relacje i więzi buduje się przecież poprzez bycie ze sobą. 15 maja poświęćmy więc chwilę refleksji nad jakością czasu spędzanego razem i jakością rozmów, które prowadzimy w naszych rodzinach. Jak wiele tej rozmowy poświęcamy, aby prawdziwie zaciekawić się sobą nawzajem, a jak dużo na omówienie codziennych obowiązków i logistyki związanej z domem
i dziećmi… – zwraca uwagę Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites.
Wieloletnie badania Instytutu Gallupa pokazują, że osoby zadowolone z życia zawodowego
i prywatnego są o 30% bardziej zaangażowanymi pracownikami. Co więcej, są zdecydowanie mniej narażone na wypalenie zawodowe i mają o ponad 40% mniejszą absencję. To udowadnia, że wspieranie pracowników w budowaniu udanego życia powinno być w interesie pracodawców – nie tylko w kontekście społecznym, ale również ekonomicznym.
W ubiegłym roku w akcji wzięło udział kilkaset polskich i międzynarodowych firm, dużych grup kapitałowych oraz instytucji publicznych. W bieżącym roku zainteresowanie obchodami Dnia Rodziny jest duże i organizatorzy spodziewają się jeszcze większej liczby zgłoszeń.
Cieszymy się, że zaproponowana przez nas forma obchodów Dnia Rodziny spotyka się z tak dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi między życiem zawodowym i prywatnym – podkreśla Zofia Dzik.
Honorowy patronat nad akcją objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.
Akcja uzyskała poparcie Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Patronami głównymi akcji są: PKN ORLEN, JVC Polska oraz Konfederacja Lewiatan.
Patronat nad akcją objęły również: Enerad, Fundacja Liderek Biznesu, Fundation for Strategic Competence Development, Great Place to Work, Reputation Managers.
Kontakt:
Zofia Dzik – Prezes Zarządu Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania
tel.: 504 14 47 84, e-mail: [email protected]
Urszula Kaczorowska – Koordynator akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”, Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania
tel.: 609 537 887, e-mail: [email protected]
Monika Lewicka – Koordynator akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania
tel.: 509 696 970, e-mail: [email protected]
Na stronie Fundacji www.humanites.pl oraz na www.mamrodzine.pl dostępne są również wypowiedzi znanych osób o marzeniach – które były hasłem przewodnim zeszłorocznej edycji (m.in. Prof. Bralczyka, Prof. Bliklego, Prof. Orłowskiego, Rafała Królikowskiego). Zapraszamy do zapoznania się z ich treścią.
Wypowiedzi osób zarządzających w biznesie:
Rafał Sekuła, Dyrektor Wykonawczy ds. Kadr PKN ORLEN S.A.: „Mamy świadomość, że sukces Koncernu ma genezę wielowymiarową i bez Ludzi, którzy stanowią jedną z Naszych Wartości, nie byłby on możliwy. Wspólne Wartości wspierane przez stabilną, przyjazną atmosferę są kluczem do zaangażowania Pracowników z jednoczesnym zwiększeniem efektywności pracy i zachowaniem równowagi pomiędzy pracą zawodową a życiem prywatnym. Nasza obecność w projekcie „Dwie godziny dla rodziny” jest tylko potwierdzeniem odpowiedzialności Koncernu za swoich pracowników
i ich rodziny. Czas spędzony z rodziną uwalnia od zawodowych stresów, pozwala na odprężenie oraz dystans niezbędny do realizacji kolejnych wyzwań”.
Profesor Andrzej Jacek Blikle: „Rodzina to wielka wartość, to też miejsce w Świecie, które daje nam oparcie. Warto, abyśmy wiedzieli o sobie jak najwięcej. Bądźmy w ten dzień razem i rozmawiajmy
o naszych korzeniach”.
Bożena Leśniewska, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży, Orange Polska S.A.: „Będąc w pracy, wykonując zadania zawodowe, nie przestajemy być jednocześnie żonami, mężami, partnerami, rodzicami czy po prostu dziećmi naszych rodziców. Na efektywność, koncentrację i skuteczność pracowników mocno wpływa stan emocji związanych zarówno ze środowiskiem zawodowym, jak i tym prywatnym, a w szczególności frustracja płynąca z poczucia poświęcania którejś z tych części życia na rzecz innej. Moim zdaniem jednym z zadań współczesnego menedżera jest zapewnienie warunków do funkcjonowania pracowników w zrównoważony sposób”.
Janusz Żebrowski, Prezes Zarządu K2 Internet S.A.: „Po prostu zwróćmy naszym ludziom, ale także
i sobie dwie godziny z wielu innych, które zainwestowali kosztem rodzin. Dajmy te dwie godziny jako symbol i czas na refleksję i nie zastanawiajmy się za długo nad zwrotem z takiej inwestycji”.
Michał Kirpluk, Wiceprezes Pentacomp: „Tymi dwoma godzinami potwierdzamy nasze przekonanie o fundamentalnym znaczeniu rodziny dla pracowników, a przez to także dla ich przedsiębiorstw i państwa. Chcemy ponadto zwrócić uwagę na rolę rodziny w codziennym kształtowaniu wartościowego młodego pokolenia – to ono określi oblicze naszych rodzin, przedsiębiorstw i naszego kraju za kilkadziesiąt lat”.
Informacje dodatkowe
Międzynarodowy Dzień Rodziny przypada 15. maja. Został ustanowiony w 1993 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania została założona we wrześniu 2010 roku przez grupę zaangażowanych zawodowo rodziców, z potrzeby wiedzy i wymiany doświadczeń na temat budowania zdrowych relacji w rodzinie, ze szczególnym uwzględnieniem relacji z nastolatkami. Jej głównym celem jest wsparcie współczesnej, zapracowanej rodziny w kontekście budowania zdrowych, trwałych więzi w rodzinie oraz kształtowania rozwoju młodego pokolenia i jego systemu wartości, biorąc pod uwagę szereg wyzwań dzisiejszego świata, takich jak nadmiar informacji, konsumpcjonizm, wszechobecną agresję i ciągłe życie w biegu.
Oprócz obchodów Międzynarodowego Dnia Rodziny i akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania realizuje wiele systemowych projektów na rzecz rozwijania relacji rodzinnych i wspierania rozwoju młodego pokolenia jak np. we współpracy z Fundacją PZU projekt rozwoju wolontariatu rodzinnego; Fundacja tworzy również innowacyjny program: Akademia Przywództwa Liderów Oświaty – program rozwoju przywództwa w systemie oświaty z udziałem wiodących wykładowców ze świata biznesu, psychologii, socjologii i pedagogiki. Specjaliści Fundacji Humanites oferują także indywidualnie dobraną pomoc dla pracowników i ich rodzin w zakresie wyzwań związanych z ich życiem prywatnym dzięki pakietowi pierwszej pomocy – Assistance Rodziny. Fundacja prowadzi społecznościowy portal dla rodziców www.mamrodzine.pl oraz promuje i rozwija w świecie korporacyjnym Spójne Przywództwo oparte na zrównoważonym rozwoju człowieka.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Problemy społeczne #BIZNES