Wiadomości branżowe

Paliwo rajdowe Shell V-Power Diesel prowadzi Audi R10 TDI do historycznego zwycięstwa w Sebring

Paliwo rajdowe Shell V-Power Diesel prowadzi Audi R10 TDI do historycznego zwycięstwa w Sebring
18 marca 2006 – Rewelacyjny wynik Audi R10 TDI, zasilanego Shell V-Power Diesel osiągnięty 18 marca br. w trakcie 12 godzinnego wyścigu w Sebring otwiera nową kartą w historii motoryzacji. Po raz pierwszy samochód sportowy zasilany paliwem typu diesel wygrał światowej klasy wyścig wytrzymałościowy.Osiągi oraz wydajność paliwa rajdowego Shell V-Power Diesel pomogły kierowcom: Tomowi Kristensenowi, Allanowi McNishowi oraz Dindo Capello nie tylko ukończyć 349 okrążeń rozgrywanego na Florydzie wyścigu i pokonać wiele spośród najszybszych samochodów benzynowych świata, ale przede wszystkim zająć pierwsze miejsce osiągając tym samym przełomowy, rzucający wyzwanie granicom technologii wynik. Zwycięski samochód wystartował jak z katapulty, osiągając rewelacyjne czasy na kolejnych okrążeniach. Inne pojazdy biorące udział w wyścigu, rozpoczęły planowe uzupełnianie paliwa w 33 minucie przejazdu. Audi z silnikiem diesla, zasilane paliwem rajdowym Shell V-Power Diesel jechało bez tankowania aż do 60 minuty rajdu. Lider doskonale wykorzystał fakt uzupełniania paliwa przez innych zawodników i jeżeli chodzi o czasy przejazdu

18 marca 2006 ? Rewelacyjny wynik Audi R10 TDI, zasilanego Shell V-Power Diesel osiągnięty 18 marca br. w trakcie 12 godzinnego wyścigu w Sebring otwiera nową kartą w historii motoryzacji. Po raz pierwszy samochód sportowy zasilany paliwem typu diesel wygrał światowej klasy wyścig wytrzymałościowy.

Osiągi oraz wydajność paliwa rajdowego Shell V-Power Diesel pomogły kierowcom: Tomowi Kristensenowi, Allanowi McNishowi oraz Dindo Capello nie tylko ukończyć 349 okrążeń rozgrywanego na Florydzie wyścigu i pokonać wiele spośród najszybszych samochodów benzynowych świata, ale przede wszystkim zająć pierwsze miejsce osiągając tym samym przełomowy, rzucający wyzwanie granicom technologii wynik.

Zwycięski samochód wystartował jak z katapulty, osiągając rewelacyjne czasy na kolejnych okrążeniach. Inne pojazdy biorące udział w wyścigu, rozpoczęły planowe uzupełnianie paliwa w 33 minucie przejazdu. Audi z silnikiem diesla, zasilane paliwem rajdowym Shell V-Power Diesel jechało bez tankowania aż do 60 minuty rajdu. Lider doskonale wykorzystał fakt uzupełniania paliwa przez innych zawodników i jeżeli chodzi o czasy przejazdu poszczególnych okrążeń, osiągnął nad nimi druzgoczącą przewagę.

Shell V-Power Diesel to paliwo typu diesel o doskonałych osiągach, zaprojektowane by umożliwić nowoczesnym silnikom diesla wytwarzanie większej mocy przez dłuższy czas. Paliwo to jest już dostępne na tysiącach stacji paliw w Europie. Przy tworzeniu specjalnego paliwa rajdowego diesel, które zapewniło sukces Audi, wykorzystano właśnie technologię paliwową Shell V-Power Diesel.

Poza wyjątkową szybkością, pojazd zadziwił zgromadzone w słonecznym Sebring tłumy niezwykle cichą pracą silnika. Podczas kolejnych okrążeń inne pojazdy ogłuszały zgromadzonych na trasie wyścigu widzów, natomiast Audi R10 TDI dzięki silnikowi diesel, jeździło nie tylko szybciej niż konkurenci, ale też znacznie ciszej.

Dzięki temu, że paliwo rajdowe Shell V-Power Diesel nieustannie oczyszcza system wtrysku paliwa, zwycięskiemu Audi R10 TDI udało się utrzymać świetne osiągi i kontynuować szybką jazdę na kolejnych okrążeniach, aż do końca wyścigu.

A to już wiesz?  Przekazywanie danych równie ważne dla medycyny jak dawstwo krwi czy narządów. Polacy budują globalną platformę do wymiany takich informacji

Utrzymująca się przez cały czas wyścigu moc pozwoliła Audi R10 TDI minąć metę, wyprzedzając o trzy okrążenia najszybszy uczestniczący w imprezie pojazd benzynowy i odnieść niekwestionowane zwycięstwo, które z pewnością na długo pozostanie w pamięci uczestników i widzów wyścigu. To właśnie moc i konsekwencja czynią ten samochód świetnie przygotowanym do następnych zawodów i zarazem do największego ze wszystkich wyzwań ? 24 godzinnego wyścigu Le Mans.

Po Wyścigu Le Mans, kampania diesla będzie kontynuowana ? Audi R10 TDI pojedzie na tym paliwie w sześciu ostatnich wyścigach serii ALMS.

Komentując to przełomowe zwycięstwo, siedmiokrotny zwycięzca 24 godzinnego Wyścigu Le Mans, Tom Kristensen, powiedział: ?W trakcie 12 godzin wyścigu samochód naprawdę świetnie reagował na paliwo rajdowe Shell V-Power Diesel. Przez kilka najbliższych miesięcy będziemy pracować bardzo ciężko i dołożymy wszelkich starań, aby odpowiednio przygotować się do Le Mans.?

Mike Copson, kierownik techniczny Shell Motorsport dodał: ?Już samo ukończenie 12 godzinnego rajdu podczas pierwszej próby byłoby przełomem technologicznym i wyjątkowym wynikiem. Zwycięstwo to wprost niesamowite osiągnięcie. To oczywiste, że technologia paliwowa Shell V-Power Diesel dostarcza długotrwałej mocy, zarówno na trasie wyścigu, jak i poza nią. Doświadczenie, które zdobyliśmy testując granice technologii będzie nieocenione w przyszłości i pozwoli nam zachować wiodącą wobec konkurencji pozycję Shell V-Power Diesel.?

Dr Wolfgang Ullrich, Szef Audi Sport powiedział: ?Ostatni wyścig udowodnił, że Shell V-Power Diesel zapewni osiągi, których potrzebujemy by walczyć o zwycięstwo w Le Mans?

Źródło Shell. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy