Trenerzy i menedżerowie ligowi o potrzebach zmian w europejskim futbolu.
<
p>Stowarzyszenie Ligowych Trenerów (League Managers Association ? LMA) i Castrol, oficjalny partner LMA, opublikowali pierwszą edycję corocznej ankiety wśród europejskich menedżerów i trenerów ligowych. Dzięki niej można poznać opinie najważniejszych osób z piłkarskiego światka Starego Kontynentu na temat najistotniejszych zagadnień w nowoczesnym futbolu.
Ankieta powstała, by zebrać i lepiej zrozumieć opinie menedżerów i trenerów na temat rozwiązań, które mogą mieć wpływ na grę na poziomie krajowym i międzynarodowym, a także zaobserwować trendy i zmiany, które pomogą w rozwoju piłki nożnej. Została przeprowadzona latem 2012 roku na grupie ponad 100 osób, mających wpływ na klubową piłkę nożną. Ankietowani reprezentowali 19 krajów Europy, w tym także Polskę. Pod lupę wzięto takie zagadnienia jak sędziowanie, zarządzanie zespołem, zasady gry, technologię, finanse, postawę graczy i taktykę. ? Dzięki temu badaniu współpraca między teoretykami i praktykami będzie jeszcze lepsza ? powiedział Howard Wilkinson, przewodniczący League Managers Association. ? Jej wyniki powinny pomóc w rozwoju naszej gry ? dodał José Mourinho, menedżer Realu Madryt.
Oto najważniejsze wnioski płynące z badania:
- Ankietowani uważają, że profesjonalne akademie szkolące sędziów to najważniejszy czynnik, który może wpłynąć na poziom sędziowania, a samo sędziowanie jest głównym obszarem, w którym można znacząco poprawić ogólny poziom gry
- 83 proc. pytanych uważa, że warto przyjrzeć się przepisom, które dotyczą zagrań ręką
- 65 proc. jest zdania, że przepisy dotyczące karania za faul na zawodniku na czystej pozycji do zdobycia gola (kartka, wyrzucenie z boiska, zawieszenie) są zbyt restrykcyjne
- 69 proc. uważa, że należałoby zmienić terminy okien transferowych
- 72 proc. ankietowanych jest za zmniejszeniem liczby międzypaństwowych meczów towarzyskich
- 62 proc. chciałoby wprowadzenia nie tylko elektronicznego systemu pozwalającego ocenić, czy padła bramka, lecz także możliwości obejrzenia zapisu wideo spornych sytuacji, a 63 proc. jest zdania, że powinno się rozważyć wprowadzenie możliwości sprawdzenia, czy decyzja sędziego była prawidłowa (podobnie jak w tenisie)
Pełny raport z ankiety (w języku angielskim) znajduje się tu: Annual Castrol LMA European Managers and Coaches Survey 2012
Komentarze nt. wyników ankiety:
Howard Wilkinson, przewodniczący League Managers Association: Jestem bardzo zadowolony, że Stowarzyszenie LMA wspólnie z firmą Castrol opracowało tę ważną ankietę wśród europejskich menedżerów i trenerów. Ich punkt widzenia jest niezwykle istotny dla piłki nożnej. Dzięki temu badaniu współpraca między teoretykami i praktykami będzie jeszcze lepsza.
Richard Bevan, szef LMA: Wyniki ankiety są bardzo cenne i pokazują, że na futbol warto spojrzeć szerzej. Dzięki nim możemy zmieniać i poprawiać grę. Jesteśmy wdzięczni firmie Castrol za wsparcie naszej organizacji i tego projektu. Mamy nadzieję, że będziemy kontynuować współpracę w kolejnych latach. Dziękuję w imieniu LMA wszystkim trenerom i menedżerom, którzy wzięli udział w badaniu. Teraz jej wyniki zaprezentujemy właścicielom klubów.
Carlo Ancelotti, menedżer klubu Paris Saint-Germain: To fantastyczne, że dla dobra piłki nożnej Stowarzyszenie LMA zebrało opinie trenerów i menedżerów z całej Europy. Futbol jest grą międzynarodową i taki sam charakter mają elementy, które można w niej poprawić. Cieszy mnie, że istnieje chęć dialogu na temat zmian w piłce, a ja ? podobnie jak inni trenerzy w Europie ? jestem zawsze gotowy, by rozmawiać na temat futbolu, problemów i ewentualnych zmian w przepisach.
José Mourinho, menedżer Realu Madryt: To niezwykle ważne dla przyszłości naszej dyscypliny, że opinie menedżerów i trenerów zostały wysłuchane i zebrane. Ta ankieta pokazuje, z jakimi problemami ludzie związani z piłką stykają się na co dzień. Od przepisów, przez technologię, transfery aż po finanse. To wspólny głos osób, które mają ogromne doświadczenie jeśli chodzi o piłkę nożną. Ankieta dotyka spraw, które nas interesują, a jej wyniki powinny pomóc w rozwoju naszej gry.
Steve Sedgwick, menedżer ds. komunikacji marketingowej Castrol na Europę i Afrykę: Jako oficjalny partner organizacji LMA, Castrol wierzy, że to badanie ma dużą wartość i wskaże kierunek, w którym piłka nożna powinna zmierzać. Opinia najlepszych trenerów i menedżerów jest tu bardzo istotna. W przyszłości chcemy kontynuować współpracę z LMA, starając się wyeliminować problemy wskazane przez ankietowanych.
LMA i Castrol
LMA (www.leaguemanagers.com) to organizacja skupiająca menedżerów czterech najwyższych lig piłkarskich w Anglii (Barclays Premier League, npower Championship i npower League 1 i 2). Oficjalnym partnerem LMA jest Castrol. Jednym z elementów strategii budowania świadomości marki Castrol jest zaangażowanie w sponsoring sportu. Swoje eksperckie podejście i wykorzystywanie najnowszych technologii Castrol przeniósł do świata piłki nożnej. Dzięki temu może zaoferować kibicom narzędzia statystyczne, które w przystępny sposób analizują grę wybranych piłkarzy i całych drużyn oraz przewidują wyniki spotkań i turniejów. Jednym z nich jest Castrol EDGE Index, po raz pierwszy zaprezentowany podczas UEFA Euro 2008TM, który analizuje występy piłkarzy w każdym meczu turnieju, biorąc pod uwagę każde zagranie, strzał czy obronę.
Więcej informacji: www.castrolfootball.com, www.castrolfan.pl
Materiał video z wynikami ankiety: Castrol LMA European Managers Survey – video