Data publikacji: 2013-03-27
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polacy a 1 procent podatku
Kategoria: Problemy społeczne, BIZNES
57 proc. – tylu Polaków nie przekazuje 1 procenta podatku dochodowego na Organizacje Pożytku Publicznego. Od 2004 r. kiedy to po raz pierwszy dostaliśmy taką możliwość, coraz większa grupa podatników wspomaga organizacje pozarządowe, jednak statystyki bez złudzeń pokazują, że jest tu jeszcze wiele do zrobienia.
– „Za rok 2011 do organizacji pożytku publicznego wpłynęło 457 milionów złotych – to wielka kwota, ale mogłoby być jeszcze lepiej. Gdyby wszyscy dokonali wyboru organizacji pożytku publicznego, kwota ta wzrosłaby o prawie 200 milionów złotych. A to oznacza pomoc dla tysięcy osób. Wystarczy jedynie podczas wypełniania zeznania PIT, poświęcić chwilę więcej na uzupełnienie odpowiedniej rubryki numerem KRS jednej z organizacji” – mówi Bartosz Poliński z Fundacji Onkologicznej Osób Młodych Alivia,
Aktualna lista organizacji pożytku publicznego jest dostępna na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Jedną z nich jest Fundacja Alivia (KRS 0000358654), która koncentruje się na pomocy osobom dotkniętym chorobami nowotworowymi. Dzięki wybraniu tej fundacji i przekazaniu jej 1 proc. podatku można pomóc uratować czyjeś życie.
-„1 proc. to średnio to 41 złotych – niby niewiele. Jednak każda taka deklaracja to dla naszych podopiecznych dostęp do nierefundowanych leków, nowoczesnych procedur diagnostycznych i podniesienie komfortu życia w chorobie” – tłumaczy Bartosz Poliński. Nie przekazując swojego procenta na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego nie będziemy o niego bogatsi – kwotę zabierze Urząd Skarbowy i włączy w pulę pieniędzy ze wszystkich podatków. – „Poszliśmy już nawet krok dalej – udostępniamy na naszej stronie program umożliwiający w prosty sposób wypełnienie zeznania rocznego – to nasz ukłon i podziękowania dla każdego podatnika, który zdecyduje się na przekazanie swojego 1 proc.” – podsumowuje Bartosz Poliński.
Pieniądze mogą pokonać raka
Fundacja Alivia przygotowała kampanię na rzecz 1 proc. Jej celem jest przełamanie schematów w mówieniu i myśleniu o leczeniu raka – pokazanie rzeczywistości i konkretnych aspektów walki z chorobą oraz zachęcenie ludzi do działania, w tym wymiernego gestu – wsparcia finansowego.
Film można zobaczyć pod tym linkiem: http://youtu.be/3v8Ai90yyLs
Animacja oddaje prosty przekaz, na którym opiera się filozofia działania Fundacji Alivia: "Pieniądze mogą pokonać raka". Świnka-skarbonka wygrywa symboliczną walkę – tak jak codziennie tysiące ludzi, dzięki często drogiemu leczeniu, mogą wygrać swoją walkę z rakiem. Projekt jest efektem pracy pro bono kilku zespołów – studia Platige Image, agencji DDB Warszawa oraz domów mediowych Equinox, Initiative Media oraz OMD.
NOTA REDAKCYJNA:
Dane wykorzystane w materiale pochodzą z dokumentu Ministerstwa Finansów „Informacja dotycząca kwot 1% należnego podatku dochodowego od osób fizycznych przekazanych organizacjom pożytku publicznego z rozliczenia za 2011 rok (źródło: http://www.archbip.mf.gov.pl/bip/_files_/podatki/statystyki/2011/informacja_1procent_za_2011.pdf).
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Problemy społeczne #BIZNES