Wiadomości branżowe

Przełomowe zwycięstwo z udziałem technologii Shell V-Power Diesel w wyścigu Le Mans

Świat rajdów samochodowych przeszedł rewolucyjne przeobrażenie po tym, gdy Shell V-Power Diesel poprowadził do zwycięstwa Audi Sport w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To pierwsze w historii zwycięstwo samochodu z silnikiem Diesla, napędzanego olejem napędowym legendarnym rajdzie wytrzymałościowym.W czasie zapierającego dech w piersiach wyścigu, kierowcy Emanuele Pirro, Frank Biela i Marco Werner w pełni wykorzystali wyjątkową moc silnika, i wydajność paliwa Shell V-Power Diesel. Na torze w Le Mans, w ciągu 24 godzin pokonali 380 okrążenia. Nie tylko zostawili światowej klasy konkurentów o 4 okrążeń w tyle, ale przede wszystkim zapisali się na kartach historii motoryzacji jako jedyni kierowcy, którzy – z olejem napędowym w zbiorniku – zwyciężyli w jednym z najbardziej morderczych wyścigów świata.Od samego początku były znane szczególne możliwości prototypowego silnika Audi, natomiast wyjątkowe zalety paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel zadziwiły wszystkich. Już po pierwszym okrążeniu Audi R10 zdobyło 2,5-sekundową przewagę. Nowoczesna technologia Shell V-Power Diesel, nieustannie oczyszczająca system

Świat rajdów samochodowych przeszedł rewolucyjne przeobrażenie po tym, gdy Shell V-Power Diesel poprowadził do zwycięstwa Audi Sport w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. To pierwsze w historii zwycięstwo samochodu z silnikiem Diesla, napędzanego olejem napędowym legendarnym rajdzie wytrzymałościowym.

W czasie zapierającego dech w piersiach wyścigu, kierowcy Emanuele Pirro, Frank Biela i Marco Werner w pełni wykorzystali wyjątkową moc silnika, i wydajność paliwa Shell V-Power Diesel. Na torze w Le Mans, w ciągu 24 godzin pokonali 380 okrążenia. Nie tylko zostawili światowej klasy konkurentów o 4 okrążeń w tyle, ale przede wszystkim zapisali się na kartach historii motoryzacji jako jedyni kierowcy, którzy ? z olejem napędowym w zbiorniku ? zwyciężyli w jednym z najbardziej morderczych wyścigów świata.

Od samego początku były znane szczególne możliwości prototypowego silnika Audi, natomiast wyjątkowe zalety paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel zadziwiły wszystkich. Już po pierwszym okrążeniu Audi R10 zdobyło 2,5-sekundową przewagę.

Nowoczesna technologia Shell V-Power Diesel, nieustannie oczyszczająca system wtryskowy w trakcie jazdy, pozwoliła zwycięskiemu Audi R10 TDI utrzymać świetne osiągi do samego końca wyścigu. Po 27 przerwach w ciągu 24-godzinnej jazdy, pokonawszy 380 okrążeń, zwycięski samochód zmierzał po zasłużoną, niezapomnianą i przełomową wygraną.

Shell V-Power Diesel jest olejem napędowym najwyższej klasy. Został opracowany tak, aby zwiększać wydajność pracy nowoczesnych silników wysokoprężnych i dawać więcej mocy na dłużej. Teraz to paliwo, którego wyjątkowa technologia zadecydowała o sukcesie Diesla w Le Mans, jest dostępne dla klientów Shell na około 5 tysiącach stacji w całej Europie.

Mike Copson, dyrektor techniczny Shella do spraw sportów motorowych, komentował: ?To, czego dokonaliśmy dzisiaj, jeszcze parę lat temu wydawało się niemożliwe. Jesteśmy dumni, że stworzyliśmy olej napędowy, który pozwolił na wygranie wyścigu Le Mans. Jest to dzień wielkiego triumfu – dla Shella i ogólnie dla silników Diesla?.

A to już wiesz?  Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie

W Polsce, pomimo ogólnych tendencji spadkowych na rynku samochodowym, sprzedaż Diesli stale rośnie. Ich udział w rynku wynosi obecnie 33,8% (wzrost    z 28,1% w roku 2005) – wynika z Raportu ?Polski Rynek Motoryzacyjny?, przygotowanego przez Samar. Podobne zmiany obserwuje się w Zachodniej Europie – tam silniki Diesla posiada już prawie połowa (48,3%) samochodów. Jedną z najważniejszych przyczyn popularności silników wysokoprężnych jest oszczędność. Chociaż przy zakupie wydają się droższe, okazują się znacznie tańsze w eksploatacji, ponieważ zużywają od 20% do nawet 40% mniej paliwa. Dokładna wartość jest uzależniona od wielkości pojazdu, rodzaju pokonywanych tras, technologii silnika, a przede wszystkim rodzaju tankowanego paliwa. Stosowanie olei napędowych nowej generacji, takich jak oleje Shell V-Power Diesel, pozwala na maksymalizację tych oszczędności. Dodatkowo kierowcy mogą spodziewać się długoterminowych korzyści, wynikających z wolniejszego zużycia silnika i dłuższej żywotności pojazdu.

 

Zdjęcia do ściągnięcia pod:

www.gettyimages.com

Wybierz News & Sport

Login:  SHELLGP

Hasło: MT72FE

Szukaj ?Shell Le Mans?

Źródło Shell. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy