20 czerwca 2007: Już po raz drugi paliwo wyścigowe Shell V-Power Diesel dowiozło zwycięski zespół Audi na pierwsze miejsce 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W ubiegłym roku po raz pierwszy w historii wyścig Le Mans wygrał samochód z silnikiem Diesla. W tym roku Audi R10 TDI powtórzyło ten sukces i zwyciężyło morderczy wyścig.
Dzięki sile i wydajności silnika Audi, wzmocnionej paliwem Shell V-Power Diesel, kierowcy Frank Biela, Emanuele Pirro i Marco Werner przejechali w ciągu doby 369 okrążeń.
Współpraca Shell i Audi to nowa karta w historii silników diesla. Dzięki połączeniu technologii paliwowej Shell V-Power Diesel oraz inżynieryjnych rozwiązań Audi udowodniono, że moc i wydajność silnika diesla okazała się niemożliwa do pokonania dla innych zespołów uczestniczących w wyścigu Le Mans.
Shell V-Power Diesel to olej napędowy, opracowany specjalnie po to, by zwiększać moc nowoczesnych silników diesla na dłużej. Paliwo powstaje w oparciu o rozwiązania technologiczne stworzone na potrzeby morderczego, 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W tym celu Shell wzbogacił olej napędowy syntetycznym paliwem GTL, które oczyszcza układ paliwowy przez cały czas jazdy. Shell V-Power Diesel jest dostępny już na około 5000 stacji benzynowych w całej Europie.
Richard Karlstetter, Dyrektor Techniczny w dziale paliw wyścigowych powiedział „Ubiegłoroczne zwycięstwo Audi w Le Mans było wydarzeniem historycznym nie tylko dla Shell, ale także dla samej technologii dieslowskiej. Drugi sukces z rzędu dowodzi, że paliwo wyścigowe Shell V-Power Diesel ma moc niezbędną do zapewniania zwycięstw w tym wyścigu.”
„Aby osiągną zwycięstwo w wyścigu Le Mans, niezbędna była współpraca z partnerem paliwowym, który rozumie potrzebę stosowania czystszych paliw. Wybraliśmy Shell, gdyż jest pionierem w dziedzinie technologii GTL, ważnego składnika paliwa wyścigowego Shell V-Power Diesel”, powiedział Dr Wolfgang Ullrich, szef działu Audi Sport.