Pentagon Research opracował raport*, w którym podsumowuje ekspozycję marek medialnych w I półroczu 2010 podczas telewizyjnych transmisji wydarzeń sportowych. Na pierwszym miejscu klasyfikacji znalazła się Wirtualna Polska, jako najlepiej wyeksponowany brand medialny w czasie imprez sportowych – pod względem wartości ekspozycji marki. WP znacznie wyprzedziła takie media, jak TVP, Polsat czy TVN. Kolejny portal w zestawieniu, Interia.pl znalazł się na miejscu 13., tuż przed Onet.pl.
Wirtualna Polska to jeden z niewielu brandów medialnych, które prowadzą profesjonalne działania sponsoringowe. Skuteczności podejmowanych starań dowodzą wskaźniki efektywności. Wirtualna Polska po raz kolejny uzyskuje pierwsze miejsce w zestawieniu marek sponsorów sportu z branży medialnej. – mówi Michał Gradzik z Pentagon Reaserch – Ostatecznie wyniki te przekładają się na sympatię kibiców dla marki, fani sportu chętniej odwiedzają sportowe strony WP.
Wirtualna Polska od lat angażuje się w największe eventy sportowe. Tylko do czerwca 2010 patronowała takim wydarzeniom, jak m.in. Puchar Świata w Skokach Narciarskich w Zakopanem, Zawodowe Gale Bokserskie Wojak Boxing Night, Puchar Świata we Florecie Kobiet, Puchary Kontynentalne w Skokach Narciarskich Kobiet i Mężczyzn, FIM Speedway Grand Prix of Europe, Mistrzostwa Świata w Siatkówce Plażowej Mężczyzn i Kobiet SWATCH FIVB World Tour, Ford Kite Cup 2010.
Poprzez działania patronackie i sponsoringowe WP pozycjonuje się jako marka będąca w samym centrum najważniejszych wydarzeń sportowych, a przez to – blisko kibiców. I to nie tylko tych aktywnych, uczestniczących w imprezach sportowych, ale też osób, które zasiadają przed telewizorami, by śledzić mecze, mistrzostwa, turnieje. Dzięki tym działaniom WP wskazuje, iż stanowi pierwsze źródło informacji o wielu dyscyplinach sportowych.
Portal w minionym półroczu współpracował też z klubami, ligami i organizacjami sportowymi, w tym: Asseco Prokom Gdynia, Lechia Gdańsk, WKS Śląsk Wrocław, ŁKS Koszykówka Męska, Unia Leszno, GKS Lotos Wybrzeże Gdańsk, Fundacja Marcina Gortata, AZS UWM Olsztyn Plus Liga Mężczyzn, Traveland Olsztyn.
Od lat konsekwentnie realizujemy naszą politykę sponsoringową. – mówi Przemysław Zbróg z działu Marketingu WP, odpowiedzialny za sportowe projekty sponsoringowe portalu – Wspieramy najważniejsze wydarzenia sportowe i najbardziej widowiskowe dyscypliny: koszykówkę, siatkówkę, żużel, skoki narciarskie, ale też sporty mniej popularne jak np. kitesurfing. Angażujemy się też w akcje społeczne popularyzujące ruch i wysiłek fizyczny. Nie boimy się nowych wyzwań, przez co na bieżąco reagujemy na potrzeby rynku, przygotowując profesjonalne pakiety sponsoringowe dla dużych eventów o charakterze międzynarodowym i mniejszych projektów lokalnych.
*O raporcie:
Raport przygotowano na zlecenie Wirtualnej Polski. Badaniu poddano 69 polskich marek medialnych. Objęło ono okres styczeń-czerwiec 2010, zliczając ekspozycje marki podczas telewizyjnych transmisji wydarzeń sportowych. W pierwszym półroczu 2010 marka Wirtualna Polska odnotowała blisko 8.000 efektywnych ekspozycji w TV, co przeniosło się na 1 582 314 (w tys.) kontaktów widza z marką. Liczba kontaktów jest sumą iloczynów wystąpień danej marki ze średnią liczbą oglądających program będący przedmiotem monitoringu.