Data publikacji: 2020-12-11
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Zdalny zdolny uczeń – świąteczna akcja społeczna Alei Bielany i Radia Wrocław
Kategoria: Problemy społeczne, BIZNES
W czasach epidemii brak dostępu do narzędzi digitalowych oznacza wyłączenie z edukacji. Aleja Bielany z Radiem Wrocław rozpoczęła akcję „Zdalny Zdolny uczeń”, wspierającą dzieci z niezamożnych rodzin.
Według badań PISA[1], dotyczących sytuacji i umiejętności uczniów w wielu krajach świata, problem wykluczenia cyfrowego dotyczy od 50 do 70 000 polskich dzieci. W obecnych czasach zdominowanych przez epidemię, brak dostępu do narzędzi digitalowych oznacza dla najmłodszych wyłączenie z procesu edukacji. Dlatego Aleja Bielany wraz Radiem Wrocław rozpoczęła świąteczną akcję „Zdalny Zdolny uczeń”, mającą na celu wsparcie utalentowanych dzieci z niezamożnych rodzin.
Obecnie trwająca reorganizacja edukacji, nowa forma prowadzenia zajęć, a także ciągła niepewność związana z sytuacją epidemiczną, może być dla dzieci psychicznym obciążeniem. Dodatkowo towarzyszący temu brak sprzętu i narzędzi do nauki sprawia, że proces edukacyjny staje się naprawdę dużym wyzwaniem.
Wyzwaniem, które nie dotyka już tylko najuboższych. Badania dowodzą, że ok. 25% uczniów, posiadających urządzenia elektroniczne jest zmuszona współdzielić je z rodzeństwem. To co najmniej milion dzieci[2], które nie mogą w pełni uczestniczyć w procesie edukacji. Część z nich, ze względu na brak laptopa czy tabletu, jest zmuszona uczestniczyć w lekcjach za pośrednictwem telefonu, tu jednak pojawia się kolejny problem – pakiet internetowy. Szacuje się, że 50 % dzieci, które posiadają telefony na kartę, doświadczają problemów z niewystraczającym limitem danych. W związku z tym co czwarty rodzic oraz co trzeci nauczyciel musiał nabyć nowy sprzęt oraz dokupić dodatkowy transfer danych internetowych w celu uczestniczenia w lekcjach online[3]. Wielu jednak nie miało takiej możliwości.
Dlatego aby wesprzeć utalentowane dzieci z dolnośląskich szkół, które przez brak narzędzi cyfrowych nie mogą w pełni korzystać ze zdalnej edukacji, Aleja Bielany wraz z Radiem Wrocław prowadzi akcję „Zdalny Zdolny Uczeń”, trwającą od 6 do 23 grudnia. W jej ramach uzdolnionym uczniom z potrzebujących rodzin przekazywany jest nowoczesny sprzęt do nauki. W sumie do najmłodszych trafi 20 nowocześnie wyposażonych tabletów, spełniających wymagania zdalnej edukacji i pozwalających poszerzać wiedzę i rozwijać pasje.
– Mamy trójkę dzieci, najmłodsze jeszcze nie klika, natomiast dwójka pilnie się uczy, a wszyscy w jednym pokoju się mieścimy (…) Tablet przyda się bardzo, bo do tej pory gdzieś tam pożyczaliśmy komputery, a teraz będzie super! Na pewno polecą piątki i szóstki! – przyznaje Tata obdarowanego Antka z SP. nr 84 i dodaje:
– Do tej pory syn chętnie by się zgłosił, dostał dobrą ocenę, ale nie ma jak, bo mikrofon nie działa, albo komputer nie ma w ogóle mikrofonu… Ale widzę, że ten sprzęt spełni wszystkie wymagania i oczekiwania tych ciężkich dzisiejszych czasów.
Inicjatywa „Zdalny Zdolny uczeń” to także akcja informacyjno-edukacyjna: wywiady na antenie Radia Wrocław z ekspertami, przedstawicielami szkół czy rodzicami na temat dylematów związanych ze zdalnym nauczaniem, ale także ogromnej chęci zdobywania wiedzy i rozwijania pasji wśród uczniów, pomimo ogromnych wyzwań, jakie stawia przed nimi współczesna rzeczywistość .
Więcej na https://www.alejabielany.pl/pl-PL/About-us/Aleja-Pomaga/Zdalny-Uczen
Oraz
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/102730/Rusza-akcja-Zdalny-Zdolny-Uczen
Więcej informacji:
Krzysztofa Gromada, Community Engagement Leader
tel +48 518 250 998
e-mail: [email protected]
O centrum handlowym Aleja Bielany:
Aleja Bielany to centrum spotkań i zakupów, należące do Ingka Centres Polska Sp. z o.o., w którym znajduje się 200 sklepów oraz sklep IKEA. Jest to największe w Polsce centrum handlowe (145 000 m2 ), które oferuje szeroką ofertę odzieży, obuwia i akcesoriów, kosmetyków, a także artykułów sportowych. Aleja Bielany to także kompleksowa oferta mebli i wyposażenia wnętrz, która przyciąga klientów z całego województwa dolnośląskiego. W centrum znajduje się hipermarket sieci Tesco.
Obiekt posiada także rozbudowaną ofertę rozrywkową; jako najbardziej rozrywkowe centrum we Wrocławiu i jedno z najlepszych dziesięciu pod tym względem w kraju, została wyróżniona w rankingu Colliers International. Obecnie oferta rozrywkowa obejmuje kino z ośmioma salami, salon wirtualnej rzeczywistości, cztery place zabaw i centrum rozrywki dla dzieci, akademię tańca, klub fitness, tor kartingowy i wypożyczalnię samochodów elektrycznych dla dzieci.
Aleja Bielany swoją szeroką ofertę łączy z wieloma udogodnieniami dla rodzin. Opiekunowie podczas zakupów mogą zostawić dziecko pod okiem wykwalifikowanej kadry na w Alei Juniora – bezpłatnym placu zabaw. Na rodziców z dziećmi czekają również 3 dedykowane im pokoje wyposażone między innymi w przewijaki i mikrofalówki. Goście Alei Bielany mogą pracować w bezpłatnych strefach co-workingowych, w których mogą korzystać z bezpłatnego internetu oraz drukarki. Na zmęczonych czeka dedykowana relaksowi strefa chillout. Centrum posiada także wewnętrzną palarnię. Aleja Bielany ma największy parking spośród wrocławskich centrów handlowych. Na zmotoryzowanych klientów czeka 4700 bezpłatnych miejsc parkingowych, w tym blisko 1000 na parkingu podziemnym, wyposażonym w system oznakowania wolnych miejsc.
Aleja Bielany jako jedyna spośród polskich centrów handlowych została nominowana i wyróżniona europejską nagrodą podczas gali ICSC Shopping Centre Awards 2017 w kategorii rozbudowa lub przebudowa dużego lub bardzo dużego centrum handlowego. ICSC Shopping Centre Awards to nagroda, która od niemal 40 lat przyznawana jest nowo otwartym inwestycjom oraz centrom handlowym, które z sukcesem przeszły proces przebudowy lub rozbudowy.
www.alejabielany.pl
www.facebook.com/AlejaBielany
O Ingka Centres:
Ingka Centres należy do Grupy Ingka i od ponad 40 lat buduje i zarządza rentownymi centrami handlowymi, w tym Wola Parkiem. Obecnie posiada 45 obiektów w 15 krajach, które co roku odwiedza 480 milionów osób. Do 2025 roku spółka planuje, że w jej portfolio będzie łącznie 70 lokalizacji, które będą w stanie przyjąć 1 miliard odwiedzających. Ingka Centres stawia na stały wzrost i podnoszenie jakości usług. Wraz z firmą rozwijają się także jej najemcy i partnerzy biznesowi, a wśród nich 1 600 marek prowadzących 7 000 sklepów.
W Polsce Ingka Centres zarządza pięcioma obiektami handlowymi znajdującymi się w Lublinie, Gdańsku, Łodzi, Wrocławiu oraz Warszawie.
[1] PISA, Poland coronavirus education country note, http://www.oecd.org/education/Poland-coronavirus-education-country-note.pdf
[2] Problem wykluczenia cyfrowego w edukacji zdalnej. Ekspertyza, https://oees.pl/wp-content/uploads/2020/04/Ekspertyza-3.pdf
[3] tamże
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Problemy społeczne #BIZNES